L'Arxiu INPUT: Més info

Què és l'Arxiu INPUT?

L'Arxiu INPUT va ser creat el 1994, resultat del conveni signat el 20 de maig del 1994 entre la UPF i l'INPUT. Està format per la col.lecció dels programes (en format VHS, Betacam i DVD) presentats a les diferents conferències anuals de l'INPUT, així com per al documentació associada a l'organització d'aquestes conferències, que es poden consultar mitjançant el catàleg de la Biblioteca. A partir de 1994, la col·lecció és completa. Pel que fa a les edicions anteriors a 1994, no es disposa de tots els programes, tot i que s'està fent esforços per obtenir les cintes que falten. Des de 1994, aquesta col·lecció documental està dipositada i disponible per als estudiosos de la televisió, a la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra, a la seu de la Biblioteca/CRAI del Poblenou.

També es disposa d'una base de dades que conté informació sobre els més de 5000 programes presentats des de 1978, any de la primera conferència de l'INPUT. Aquesta base de dades és una versió en línia de la informació continguda als catàlegs impresos de les conferències anuals, habitualment coneguts com "la Biblia d'INPUT".

L'Arxiu és una eina de referencia adreçada a la comunitat de professionals de la televisió (productors, realitzadors, guionistes, editors...) i el món acadèmic (professors, investigadors, estudiants...). El fons de l'arxiu inclou les cintes amb programes de televisió de tot el món que han estat seleccionats per INPUT pel seu valor innovador, pel seu coratge en tractar temes difícils o per la seva voluntat d'explorar nous territoris televisus. El lema d'INPUT ("Televisió en l'interès públic") es reflecteix en aquests programes, que s'adrecen a l'espectador com a ciutadà i no com a consumidor.

Cerca al catàleg dels programes dipositats a la Biblioteca

Fent clic a Programes dipositats a la Biblioteca de la UPF , el catàleg de la Biblioteca de la UPF us mostrarà els encapçalaments de cadascuna de les conferències INPUT.

Fent clic a cada encapçalament, obtindreu el llistat complet dels programes presentats a cadascuna de les conferències INPUT de les quals la Biblioteca de la UPF té una còpia, així com material imprès relacionat amb la conferència. Dins de cada conferència trobareu els programes ordenats pel títol orginal.

Si voleu buscar els programes pel títol en anglès o pels autors, ho podeu fer mitjançant les opcions de cerca que ofereix el catàleg de la UPF.

La Biblioteca de la UPF té dipositats tots els programes des de l'INPUT 1994. Dissortadament, la col·lecció de les conferències anteriors no està completa. Ara bé, si voleu més informació sobre els programes que no estan disponibles, podeu consultar la Base de dades dels programes presentats a l'INPUT.

Préstec

Per fer investigació del fons retrospectiu de programes, els membres del Board i els coordinadors nacionals de l'INPUT podran sol·licitar en préstec els programes dipositats a l'Arxiu.

Condicions

Les sol·licituds s'hauran d'adreçar a Biblioteca/CRAI del Poblenou. S'atendran les sol·licituds que estiguin autoritzades pel coordinador de l'Arxiu INPUT a la Universitat Pompeu Fabra.

•  Durada del préstec: 30 dies
  •  Nombre de documents que es poden tenir alhora en préstec: 20
  •  Format: els programes s'enviaran en format DVD o en cinta VHS (si són anteriors a 2004).
  •  No es podran atendre les sol·licituds d'aquells programes que estiguin en préstec, fins que aquests no es retornin a la Biblioteca.
  •  Despeses: el sol·licitant s'haurà de fer càrrec de totes les despeses de tramesa.

Per a qualsevol consulta us podeu adreçar al Biblioteca/CRAI del Poblenou.

Per difondre els programes més recents mostrats a INPUT s'organitzen mostres amb seleccions de programes de la darrera edició (Mini-INPUT) o de les tres darreres (Best of INPUT). Els organitzadors han de seguir les condicions de l'INPUT.

Destaquem

Arxiu INPUT